Poznaj Wyspę

Zapraszamy do nowego działu: Poznaj Wyspę.

Przedstawimy tutaj ciekawe miejsca w Irlandii razem z Asią i Andrzejem, którzy prowadzą blog Poznajwyspę.ie. Blog jest przewodnikiem po atrakcjach turystycznych w Irlandii i został utworzony z myślą o wszystkich tych, którzy mieszkają w Irlandii lub przyjeżdżają tu na wakacje i szukają miejsc wartych odwiedzenia.

W tym miesiącu odwiedzimy razem z nimi Coumshingaun Loop. Jest to umiarkowana, 4–4,5-godzinna trasa spacerowa (8 km – wraz z dojściem do jeziora po zejściu z gór) wokół wspaniałego naturalnego amfiteatru – jeziora Coumshingaun Corrie (lub Goumshingaun Lough) w hrabstwie Waterford.

Obszar ten jest bardzo popularny zarówno dla turystów pieszych, jak i wspinaczy, z wieloma wspaniałymi trasami górskimi. My rozpoczęliśmy naszą wycieczkę od parkingu przy „Kilclooney Wood” (przy drodze numer R676). Trasa rozpoczyna się bardzo łagodnie, niestety sam szlak, jak zresztą większość w szlaków w Irlandii, nie jest oznakowany, a miejscami nawet nie widać ścieżki.

Zaczęliśmy naszą wspinaczkę od północnego klifu – teraz mogę śmiało napisać, że był to dobry wybór ze względu na „róg” – w którym to trzeba pokonać prawie pionową ścianę (zdecydowanie nie dla dzieci). Zanim doszliśmy do rogu, spotkaliśmy samotnego irlandzkiego wędrowca, który uprzejmie nas ostrzegł przed nim i nakazał, aby pokonać go lewą stroną, gdyż prawa strona, którą podpowiadałby rozum, jest nierealna do przejścia – miał rację.

Po pokonaniu tego klifu trasa jest dość łatwa (nawet bardzo) – płaska z przepięknymi widokami, wartymi tego wysiłku.

Zejście południowym klifem jest trochę łatwiejsze, co nie znaczy łatwe – brak momentami jakiejkolwiek ścieżki. Po zejściu z gór mieliśmy jeszcze trochę czasu, więc postanowiliśmy wybrać się nad brzeg jeziora Coumshingaun Corrie.

W całości zrobiliśmy 8,09 km według Endomondo i zajęło nam to 4,42 h. W najwyższym punkcie jest to 792 m n.p.m. Natomiast same klify osiągają pionowo 365 m nad jeziorem – naprawdę niezapomniane widoki.

Naszym zdaniem wycieczka warta wysiłku!