Kurs e-learningowy: Podstawy logopedii dla nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym
Serdecznie zapraszamy Państwa na kurs e-learningowy „Podstawy logopedii dla nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym".
Opis kursu
Kurs jest kursem w 100% elearningowym. Co to oznacza? Że cały kurs zamieszczony jest na platformie.
Co mieści się w ramach kursu?
- nagranie szkolenia do każdej części
- materiał tekstowy do każdej części
- zaświadczenie po ukończeniu wszystkich modułów z suplementem.
Czy po tym kursie zostaniesz logopedą? Nie! Nawet w 1/5! Ale będziesz umieć spojrzeć na swoich podopiecznych innym okiem i sam/a ocenisz czy już czas na terapię ze specjalistą czy dana "przypadłość" dziecka jest jeszcze rozwojowa.
Program kursu:
MODUŁ 1: FIZJOLOGIA I ANATOMIA MOWY
„Chodzi mi o to, aby język giętki powiedział, co pomyśli głowa..." Budowa narządu głosowego.
Co to jest fonacja?
Artykulacja. Co to jest głoska?
Kompetencje językowe i komunikacyjne przedszkolaków.
Rola nauczyciela i współpraca z logopedą.
MODUŁ 2: ROZPOZNAWANIE OPÓŹNIONEGO ROZWOJU MOWY I WAD WYMOWY U PRZEDSZKOLAKÓW
Kamienie milowe w rozwoju mowy dziecka.
Rozwój mowy w kontekście rozwoju języka, komunikacji i artykulacji.
Opóźniony rozwój mowy a niezakończony rozwój mowy.
Dyslalia – najważniejsze wskazówki i przesłanki świadczące o nieprawidłowościach.
MODUŁ 3: TRENING SŁUCHOWY PRZEDSZKOLAKA
Różne rodzaje słuchu.
Ćwiczenia słuchowe a profilaktyka wad wymowy
Przykłady ćwiczeń słuchowych
MODUŁ 4: ĆWICZENIA ODDECHOWE I ĆWICZENIA ARTYKULACYJNE
Szkolenie poprowadzi mgr Paulina Młyńska – Wykładowca Akademicki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Instytucie Glottodydaktyki. Neurologopeda – absolwentka studiów podyplomowych Akademii Krakowskiej im. Andrzeja Frycza-Modrzewskiego. Logopeda – absolwentka dziennych studiów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Terapeuta Ortodoncji Miofunkcjonalnej systemem MFS
„Specjalizuję się w prowadzeniu zajęć z drugim człowiekiem stawiając na pierwszym miejscu otwartą komunikację oraz działania zespołowe. W swojej pracy kieruję się trzema zasadami. Po pierwsze chcę być obok człowieka i każdego dnia pomagać mu dopasowywać świat, w którym żyjemy do jego własnych potrzeb. Po drugie, swoimi działaniami nie chcę szkodzić, dlatego też posługuję się bezpiecznymi i standaryzowanymi metodami pracy. Po trzecie odpowiedzialnie zarządzam procesem diagnostycznym. Dodatkowo nie pozwalam by moi podopieczni w żadnej sytuacji byli skazani na bierne znoszenie dyskomfortu w swoim środowisku. Pomagam znajdować sposoby na to, by rozsądnie rozbroić każdą logopedyczną bombę."
ZAPISY: https://odnswp.workadventure.pl/redirect/0810026898d95f0d082b560bd31790e0bccb797c/